Trekking w Himalajach

4 1 lipca 2017

Nowy azjatycki tygrys

Jeszcze niedawno oczy całej Azji zwrócone były na Hongkong, do którego bogaci turyści z krajów regionu przyjeżdżali na zakupy, połączone ze zwiedzaniem starożytnych zabytków. Teraz jednak sytuacja bardzo się zmieniła. Wśród Azjatów zapanowała moda na Malezję.

Malezja jest rzecz jasna tańsza niż Hongkong, nic więc dziwnego, ze kwitnie tam turystyka w wymiarze nieco bardziej ekonomicznym. Jednak nie tłumaczy to napływu do większych miast – zwłaszcza Kuala Lumpur, Ipoh i Malakka – również takich turystów, których nie podejrzewalibyśmy o oszczędność.

Malezja rzeczywiście stała się bardzo modna, po części dlatego, że wcześniej zainteresowali się nią Australijczycy. Swego czasu dominowali tam wśród turystów. Obecnie są na trzecim miejscu, po Japończykach i mieszkańcach Singapuru.

Zgodnie z wyliczeniami malezyjskiego Ministerstwa Gospodarki turystyka jest jedną z najważniejszych gałęzi przemysłu. Każdego roku zapewnia krajowi dochód w wysokości ponad 3,5 miliarda dolarów. Przybywa tam rocznie osiem tysięcy turystów.

About 

Related Articles